Monday, October 4, 2010

Seminar Islamisasi Industri Hiburan 1Malaysia


Barisan Mpp dan Eksekutif bersama vvip

Tahniah kepada barisan Mpp Unisza yg berusaha kuat dalam menjayakan Seminar Islamisasi Industri Hiburan 1Malaysia. Seminar ini bermula jam 8 pagi untuk sesi pendaftaran. IPTA & IPTS telah dijemput bagi turut memeriahkan suasana seminar ini. Antara Ipt yg mendaftar adalah Tesdec,Tati,Uthm,Uitm,Umt,Usm dan lain2..

Barisan ahli panel yg dijemput adalah Y.B Senator Tan Sri Datuk (DR) Jins Samsudin. Senator Jins Samsudin membentangkan kertas kerja yang bertajuk Halatuju Industri Hiburan Tanah Air & Mencari Identiti Bangsa Melalui Hiburan. Banyak perkongsian idea yg berlaku sepanjang sesi perbentangan dijalankan. Pada mulanya Aina menjangkakan bahawa Senator adalah seorang yg formal namun tanggapan itu tidak seperti dijangkakan. Senator merupakan seorang karyawan yg berjiwa rakyat. Kami sempat berbual panjang dengan senator ketika sama2 dimeja makan. Banyak ilmu yg dikongsikan terutamanya dalam bab patriolitik dan pengalaman beliau ketika bergelar pelajar.. Kami diberi ceramah khas dri senator sambil menikmati hidangan.



Pd asalnya seminar ini dihadiri oleh SS Tan Sri Datuk Seri (DR) Hj. Harussani bin hj.Zakaria namun beliau tidak dpt hadir kerana perlu menghadiri lawatan ke Mesir bersama Yang Dipertuan Agung Sultan Mizan Zainal Abidin. Namun perbentangan kertas kerja yg bertajuk Hiburan Kontemporari diteruskan oleh al-Fadhil Ustaz Mohd Faizal bin Jani wakil dari pejabat Mufti Kerajaan Perak Darul Ridzuan.

Seminar berakhir kira2 jam 2 petang.Sesi dialog bersama ahli Panel dan Perasmian penutup diadakan sebelum majlis bersurai.Pada pandangan aina, Seminar ini memberi pendedahan kepada kita tentang pentingnya peranan media massa dan industri hiburan kepada masyarakat.

..

No comments:

Post a Comment

Hadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...