Tuesday, November 2, 2010

~Antara Cinta & Agama~




Astarghafirullah halazim
Allazi la ila hailla hual haiyul qayyum wa atubuilaik
taubatan abdi zalimin la yanliku linafsihi
darran wala naf'al wala mautan wala hayatal walanusyura.
Ampunilah hamba ya Allah
tiada Tuhan melainkan engkau yang Maha Hidup yg Maha Berdiri dengan sendirinya
aku bertaubat padamu dengan taubat seorang hamba yang menzalimi diri nya sendiri
aku tiadalah pula berkuasa memudaratkan apa-apa mahupun menghidupkan sesuatu
ataupun mengbangkitkan manusia yg mati...
ampunilah hamba ya allah..
Ya Allah,
Ampunilah dosa hamba ya Allah..
Ya Muhammad,
Maafkanlah aku ya Muhammad..
Aku khianati agama yang telah Kau bawakan untukku...
sedangkan ketika kau ingin dijemput Illahi kau masih ingat akan ummat mu...
kau lihatlah Muhammad apa yang telah aku lakukan..
bertahun-tahun kau tegakkan agama ini..
demi ummat mu Muhammad...
namun kau lihat lah apa yang telah aku lakukan hari ini Muhammad..
Ya Allah ...
jauhilah aku dari azab api neraka...
aku takut ya Allah...
kuatkan imanku ya Allah..
kuatkan iman kami..
Adakah cukup airmataku yang mengalir ini
untuk menghapuskan dosa yang telah kubuat
kelmarin dan akan datang..
aku cuba ya Allah..
namun godaan nafsu lebih kuat dari kekuatan imanku...
maafkan aku ya Allah,
adakah berbaloi solat malam ku bersujud padamu
memohon keampunanMu
sedangkan aku masih mengulangi dosa itu...
telah kau beri peringatan pada ku didalam kitabmu...
peringatan keras kau berikan bagi mereka yang ingkar akan perintahmu..
Tuhan,
Hamba mu yang ingkar ini datang
mengakui segala dosa dan hamba memohon keampunan dariMu
kerana Engkau sahaja yang layak mengurniakan keampunan...
kiranya Engkau tolak keampunan ini kepada siapa lagi hamba harapkan...
aku kesali dosaku ya Allah..
Astharafirullah Hainnalah
sesungguhnya hanya mu ya Allah maha penerima taubat ampunilah hamba ya Allah
Ya Allah..
aku inginkan cinta Mu ya Allah..
namun aku juga inginkan cinta manusia...
manusia yang sedang kucinta kini..
kau jagalah kami dari segala kejahatan ..
Allah humma ajirna minna nar
ya Allah hindarikan kami drpd azab bakaran api neraka
Antara Cinta dan Agama...
aku telah abaikan agamu ya Allah..
aku ingin kembali pada kebenaran agamaMu ya Allah..
Subhanallah...
Aku diberi didikan agama oleh ibu bapaku dari tadika hingga kini..
mereka telah lakukan yang terbaik untuk ku
janganlah Kau menghukum mereka diatas dosa yang telah aku lakukan..
ya Allah,
aku takut azab api neraka Mu..
aku takut akan seksaan kuburMu..
Ampunilah hamba ya Allah...
Tunjukkan bagaimana cara menghindari dari mengulangi dosa itu ya Allah??

...

No comments:

Post a Comment

Hadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...