Sunday, August 5, 2012

Ayat-ayat Cinta

                           ✿¸.•••❤بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •❤•••✿


Salam Ramadhan..Salam Penuh Keinsafan..Setelah sekian lama hati ini berushaha menahan bungkam didada...Akhirnya ia tewas...Apakan daya..Hati ini Milik yang Esa..Salam Ramadhan...Salam Penuh Keinsafan... Setelah sekian lama hati ini berusaha menahan bungkam didada..Akhirnya ia tewas.Subhanallah..Aku bukanlah Hamba yang solehah..tidak layak untukku merasai syurgaMu..Namun aku takut untuk menghadapi siksa api nerakaMu..



Seusai penulis membuka radio..Lagu ini tiba2 berkumandang...Subhanallah,Subhanallah..Penulis cuba menahan ia dari berguguran.. Penulis yang dalam perjalanan pulang ke rumah menghentikan kenderaan yang sedang dipandu..Penulis mengangkat wajah menguatkan semangat..tapi apakan daya Allah lebih berhak menguji hati ini..Padang Golf yang dilihat penulis..sebak yang tak dapat lagi ditahan..ia mengalir tidak terkawal..


Ya Allah..
Hati ini milikMu..
Dengan kehadiran
bulan yang mulia ini
ku memohon marfirahMu..
Ampunilah kami..
HambaMu ya Allah..
Sesungguhnya Kau Maha Pengampun..
Lagi Maha mengasihani..

Penulis berpesan pada diri..Redha dan berlapang dadalah..ALLAH menjadikan diri kita DISAKITI agar esok kita tahu cara untuk mengubati ORANG YANG TERLUKA..Allah tidak menguji hambanya ats perkara yang sia-sia melainkan ada hikmah disebaliknya..
                                    
                                       "Ingatlah, sesungguhnya bantuan Allah itu amat dekat.." 
                                                                Surah al-baqarah: 214


Terkadang hati ini berbisik.."Kenapa aku ya Allah??"... Astgarfirullah..Sesuatu yang tidak mungkin mampu dibaiki.. Kami memerlukan pertolonganMu ya Allah..Berilah kekuatan kepada kami menempuh hari mendatang.. Lindungilah kami satu ketika nanti..Dimana penyaksian makhluk dimuka bumi..Padang MahsyarMu Ya Allah..

"Sesungguhnya Kami menciptakan tiap-tiap sesuatu menurut takdir (yang telah ditetapkan)"
Surah al-Qamar: 49






Sahabat..andai ada salah dan silapku..Maafkanlah..Mati itu Pasti, Hidup kita,InsyaAllah..Semoga kita sentiasa berada dalam dakapan bulan Ramadhan..


No comments:

Post a Comment

Hadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...