Thursday, July 22, 2010

~Siapa Soleh & Solehah ? ~

..

Didunia ini beratus-ratus org mengakui Mereka Umat Islam, tetapi untuk mencari lelaki yang soleh & wanita yang solehah..agak sedikit..Bagi insan yang beriman nescaya,mereka mendapat ganjaran yang berlipat kali ganda daripada Allah..

Firman Allah yang bermaksud :

“Mereka yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, menyuruh manusia melakukan yang ma’ruf dan mencegah dari perbuatan mungkar,serta bersegera dalam mengerjakan kebaikan maka mereka itulah orang yang termasuk dalam golongan yang soleh” surah Ali Imran 114

Lelaki soleh & wanita solehah pasti mendapat kedudukan istimewa dalam agama, kerana mereka mempunyai taraf yang lebih tinggi dari muslim yg lain. Ini kerana perkara yang membezakan manusia hanyalah ketakwaan kepada Allah.

Firman Allah :

Barangsiapa yg mengikut Allah dan Rasul, mereka itu akan bersama-sama dengan org-org yg diberi kurnia dri Allah, iaitu Nabi-Nabi org-rg yg benar,org-org yg mati syahid dan org baik-baik; mereklah teman yg sebaik-baiknya. Itulah kurnia dari Allah dan cukuplah Allah mengetahuinya.” surah An-Nisa 69,70

Layakkah kita mencium bau syurga Allah dengan dosa yg telah kita lakukan..Dosa-dosa yg ibarat pepasir dipantai…tidak terhitung jumlahnya..Astaghrfirullah...!!



...

No comments:

Post a Comment

Hadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...